МОЗ України розпочинає інформаційну кампанію “Пацієнт має право”

 Розпочинаємо інформаційну кампанію “Пацієнт має право”, адже кожен українець має знати свої права і відстоювати їх. Це те, що характеризує вільну і демократичну державу. Ми зараз будуємо пацієнт-орієнтовану систему охорони здоров'я, у центрі якої інтереси життя та здоров’я пацієнтів, а не оплата ліжко-місць у медзакладах.

У наступних публікаціях покроково розглянемо, як має реалізуватись кожне з прав пацієнта, як запобігати їх порушенням і як себе захистити:

 ✔на медичні профілактичні заходи;

 ✔на доступність у галузі охорони здоров'я;

 ✔на згоду на медичне втручання та право на відмову від медичного втручання;

 ✔на свободу вибору в галузі охорони здоров'я, а саме:

 - право на вільний вибір лікаря;

 - право на заміну лікаря;

 - право на вибір методів лікування відповідно до рекомендацій лікаря;

 - право на вибір закладу охорони здоров'я;

 - право на лікування за кордоном у разі неможливості надання такої допомоги у закладах охорони здоров'я України;

 ✔на медичну таємницю;

✔на якісну медичну допомогу;

 ✔на безпечну медичну допомогу;

 ✔на інновації, зокрема - право на медико-біологічний експеримент, репродуктивні технології, донорство, право на корекцію (зміну) статі;

 ✔на попередження за можливістю страждань і болю;

 ✔на індивідуальний підхід до лікування;

 ✔на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров'я;

 ✔на відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю;

 ✔на життя та на повагу до гідності при наданні медичної допомоги,захист від будь яких незаконних форм дискримінації, пов'язаних зі станом здоров'я.

 Водночас, пацієнти несуть відповідальність за власне доров'я. Вакцинуватися, перейти на здорове харчування, позбутись шкідливих звичок, вчасно звернутися до лікаря, дотримуватися його рекомендацій (зокрема - не призначати собі лікування самостійно), проходити профілактичні огляди тощо - від цих дій залежить стан здоров'я.

 Докладніше